הכול על אודות סוגי המנעולים השונים

תוכן עניינים

כל המידע אודות סוגי המנעולים השונים

יש סוגים שונים של מנעולים, אך רגע לפני שאתם בוחרים מנעול חשוב לדעת כי על המנעולים להיות מותאמים למתקן שאותו הם נועלים. אין היגיון בהתקנה של מנעול יקר ומורכב על דלת עץ רעועה, לדוגמה, דלת שאותה אפשר לשבור בקלות.

לכן לפני שאתם בוחרים מנעול חשוב להתייעץ עם מנעולן מוסמך שידע להתאים לכם את המנעול הנכון הן מבחינת רמת הבטיחות והן מבחינת התקציב.

בואו להכיר את סוגי המנעולים הנפוצים

מנעול חבוי זהו אחד המנעולים הנפוצים ביותר והוא נקרא כך משום שכל מנגנון הנעילה שלו מורכב בתוך הדלת ואינו נראה. מבחוץ אנו רואים רק לוחית מתכת עגולה ובה חור להכנסת המפתח.

למנעול החבוי יש שלושה מנגנוני נעילה, לשונית משופעת קפיצית עם ידיות פתיחה, פנימיות וחיצוניות, המחוברות ללשונית ופותחות אותה, ידית פתיחה המחוברת ללשונית ופותחת אותה בלחיצה ומנגנון נוסף של נעילה בעל לשונית נוספת שטוחה אשר חודרת למשקוף. ברוב המקרים מנגנון הנעילה הוא מנגנון בסיסי ופרימיטיבי, אך יש מספר דגמים של מנעול חבוי שאותם אפשר להפעיל באמצעות מנגנון צילינדר המוחדר לתוך המנגנון החבוי.

מנעול לשונית

מנעול לשונית, הנקרא בשפה העממית מנעול ייל, הוא מנעול שאותו מרכיבים על הצד הפנימי של הדלת ועל הצד החיצוני יש עיגול קטן ושטוח עם חור למפתח. למנעול הלשונית יש מספר יתרונות, אפשר להוסיף אותו בקלות על דלת קיימת כמנעול נוסף, אפשר לנעול אותו בהזזת כפתור מפנים כך שאי אפשר יהיה לפתוח אותו מבחוץ גם עם מפתח ואפשר לשלוט בקלות על אופציית הטריקה שלו, כלומר אפשר להחליט האם לטרוק את הדלת ולנעול אותה רק בטריקה ללא סיבוב המפתח. אךשימו לב: זוהי אופציה נוחה מאוד, אך היא מלווה בסיכון, הדלת עלולה להיטרק מאליה ואתם תישארו בחוץ ללא מפתח.

מנעול צילינדר

זהו מנגנון נעילה המותקן בתוך סוגים שונים של מנעולים כמו למשל במנעול החבוי. מנגנון הנעילה בנוי על עקרון הצילינדר, גליל, שבאמצעות הסיבוב שלו המנעול נפתח. הצילינדר מוחזק באמצעות מנגנון הנעילה וללא המפתח אשר מזיז את הפינים, הצילינדר לא יסתובב. יש סוגים רבים של מנעולי צילינדר כגון מנעולי תלייה, מנעולי דלתות, רבבריח. סוג המנעול ורמת הבטיחות שלו תלויים במנגנון המפעיל את הצילינדר.

מנעול עליון, הנקרא בשפה המקצועית מנעול פאבלוק, זהו מנעול עגול שבתוכו יש לשונית שאותה מחדירים אל המשקוף. למנעול העליון יש שתי צורות נפוצות, צורה שטוחה אשר אין בה דבר הבולט כלפי חוץ והוא נפתח באמצעות מפתח, וצורה נוספת הכוללת ידיות אחיזה הבולטות משני הצדדים, ידיות שבאמצעותן אפשר לפתוח ולסגור את הדלת. בחלק מהמנעולים בצורה השנייה יש כפתור קטן הנמצא במרכז הדלת המאפשר לנעול את הדלת בלחיצה קלה ללא צורך במפתח.

מנעול ביומטרי זהו מנעול העובד באמצעות טביעת אצבע, מנעול אשר מאחסן בתוכו את הנתונים של טביעת האצבעות של המורשים להשתמש בו. מנעול זה מייתר את הצורך במפתח ומתאים במיוחד לאנשים שמרבים לשכוח או לאבד את המפתח.

כדי לשמור על חיי המנעולים חשוב לרסס מדי פעם את מנגנון הנעילה באמצעות תרסיס המיוחד למטרה הזו ובנוסף, גם לפתוח מדי פעם את צירי הדלת, רצוי כאשר הדלת פתוחה, ולשמן גם אותם.

בכל פעם שאתם מרגישים כי חל שינוי במנעול כמו למשל קשה או קל מדי לסובב את המנעול, אל תזניחו. שינויים אלו מאותתים על בעיה במנגנון הנעילה. אל תחכו עד שתינעלו ולא תוכלו להיכנס או לצאת, הזמינו מיד מנעולן מקצועי שיאבחן את התקלה ויפתור אותה.

5/5 - (2 votes)