מנעולן – המקצוע שלא הכרתם

תוכן עניינים

מנעולן המקצוע שלא הכרתם

אם תעיינו במילון ותחפשו את ההגדרה של מקצוע המנעולן תפגשו את ההגדרה: "מנעולן הוא מי שמקצועו הוא התקנה של מנעולים ותיקון מנעולים" אך הגדרה זו אינה מייצגת את מקצוע המנעולן ב2021.

כיום מנעולן אינו עוסק רק בהתקנת מנעולים או בתיקון מנעולים. עם השנים מקצוע המנעולן התקדם, התפתח והשתכלל והיום המנעולנים עוסקים במגוון מקצועות המשיקים לתחום המנעולים כמו למשל פריצה של דלתות, לבית ולרכב, פריצת כספות, תיקוני סוויץ ברכב, שכפול מפתחות מכל סוג התקנה של מנעולים ביומטריים מתקדמים ועוד.

לא כל אחד יכול לעסוק במקצוע. רק מי שלמד את המקצוע בקורס יסודי ומעמיק והתנסה בכל החידושים והאמצעים הטכנולוגיים של המקצוע המאפיינים את המאה עשרים ואחת, יוכל להתמודד בהצלחה עם תקלות מורכבות ומאתגרות במנעולים המתקדמים המאפיינים את התקופה שלנו.

בואו להכיר את המנעולן!

מנעולן מקצועי חייב ללמוד בקורס הכשרה מוכר ולסיים אותו בהצלחה כדי לקבל תעודה רשמית של מנעולן מוסמך. בישראל קיימים מספר מקומות לימוד רשמיים ומוכרים המכשירים מנעולנים מקצועיים ומעניקים ללומדים ידע מקצועי ופרקטי על אודות סוגי המנעולים השונים ועל דרך הטיפול בהם. בקורס יכירו הלומדים את כל סוגי המנעולים, את כל סוגי הצילינדרים, טכניקות של פריצה, ידע עדכני בתחום שכפול מפתחות ועוד. לאחר סיום הלימודים ולאחר שהלומד יעבור בהצלחה את מבחני הסיום, הוא יבקש ממשטרת ישראל תעודת יושר ורק אז הוא יוכל להגיש בקשה לקבלת תעודה רשמית של מנעולן, תעודה המוכרת על ידי רשויות החוק בישראל.

מהם השירותים הנפוצים שמעניק המנעולן?

מנעולן מקצועי מכיר את כל סוגי המנעולים ולכן כאשר לא תצליחו לפתוח את דלת הבית, את דלת המשרד, את הדלת של בית העסק, של הרכב ועוד, מנעולן מומחה ידע איך לסייע לכם.

מנעולן מקצועי ידע להתאים לכל אחד את סוג המנעול המתאים לו בהתאם לרמת הבטיחות הנדרשת ובהתאם לתקציב.

מנעולנים מומחים גם בתחום שכפול מפתחות, והתקנת מנעולים ודלתות. אחד השירותים הנדרשים ביותר של המנעולנים הוא התקנת דלתות פלדה ומנעולי רב בריח.

אם הכנסתם את המפתח של הרכב אל הסוויץ, אבל אתם לא מצליחים לסובב את המנעול או שהמנעול נשבר בתוך הסוויץ, מנעולן מקצועי יגיע אליכם הביתה, או לכל מקום אחר, מצויד במכשור וציוד חדשני ועדכני יאתר את התקלה ויתקן אותה.

הכספת לא נפתחת, זה עלול לקרות בשל תקלה טכנית או ששכחתם את קוד הפתיחה הנכון של הכספת או אולי ניסו לפרוץ את הכספת ושברו את המנעול שלה. לא משנה מהי הסיבה, מנעולן מקצועי מכיר את כל מנגנוני הפתיחה והוא ידע לפרוץ את הכספת ולתקן או להתקין מנעול חדש.

הדלת נטרקה או שהלשונית שלה לא נפתחת ואתם עומדים מחוץ לבית ולא מצליחים להיכנס או בתוך הבית ולא מצליחים לצאת. מה עושים??? אל תנסו לפרוץ את הדלת לבד כי אין לכם ידע מקצועי וציוד מתאים לפריצה וברוב הפעמים לא תצליחו לפרוץ את הדלת ורק תבזבזו זמן יקר. הזמינו מנעולן מקצועי, הוא ידע לפרוץ את הדלת בלי לגרום נזק לרכוש ואם יהיה צורך, לתקן את המנעול או להחליף את המנעול הישן במנעול חדש.

איבדתם את המפתח, הגעתם הביתה , חיפשתם בתיק, בכל הכיסים ואין לכם מפתח גיבוי אצל השכנים, המנעולן מכיר את הגשת חוסר האונים שלכם, הוא יגיע אליכם במהירות ויפתח את הדלת.

אך שימו לב: אף פעם לא תוכלו להיות בטוחים האם המפתח נגנב או אבד או האם המפתח נפל לידיים זרות ועוינות. לכן רגע אחרי שהצלחתם להיכנס הביתה ולהירגע, בקשו מהמנעולן להחליף לכם את המנעול, ואת מנגנון הנעילה, במנעול חדש.

פריצת רכבים – יצאתם לרגע מהרכב, המפתח נשאר בסוויץ, הדלת נטרקה ואתם עומדים חסרי אונים מחוץ לרכב. חמור יותר, התינוק ישן בכיסא הבטיחות במושב האחורי, יצאתם לרגע מהאוטו, רוצים להיכנס שוב ומיד, אך הדלת נטרקה, המפתח והתינוק בתוך הרכב, ואתם בחוץ. מה עושים? מזמינים מנעולן מומחה בתחום פריצת רכבים.

מנעולנים המתמחים בפריצת רכבים מודעים לסיטואציה הרגישה שבה אתם נתונים, ולכן הם יעשו הכול כדי להגיע אליכם בתוך זמן קצר. אם הם לא נמצאים באזור ולא יכולים להגיע במהירות הם ישלחו חבר מומחה בתחום שהם סומכים עליו.

5/5 - (3 votes)